TRANS-EUROP-EXPRESS 2.0: Njemačka oživjela ideju superbrze europske željeznice

Njemački ministar prometa Andreas Scheuer predložio je obnovu željezničke mreže Trans-Europ-Express koja je od 1957. do 1995. povezivala veliki dio Europe brzim vlakovima. Sheuer je istaknuo kako ova željeznica ima ekološke, ekonomske i političke prednosti – najčišće je i najjeftinije prijevozno sredstvo, a boljim povezivanjem cijele Europe ojačala bi se i Europska unija, prenio je Večernji list.

Trans-Europ-Express je na svojem vrhuncu 1974. godine povezivao čak 130 europskih gradova od Španjolske do Austrije te od Danske do juga Italije. Željeznica je ukinuta 1995. kad se počelo smatrati da je riječ o zastarjelom obliku prijevoza, no danas je situacija posve drugačija – željeznica se smatra zelenom budućnosti prometnog povezivanja.

Njezine su prednosti nad cestovnim i zračnim prijevozom pogotovo istaknute u pandemiji kada je avionski prijevoz praktički prizemljen. Istovremeno, željeznica je prije svega puno čišći oblik prijevoza, sigurnija je – može joj se garantirati cijena karte ili cijena po jedinici prevezenog tereta, fleksibilna je jer se može kombinirati s drugim oblicima prijevoza, prije svega cestovnim, a razvojem tehnologije uklonjen je i možda najveći prigovor – znatno zaostajanje u brzini u odnosu na ostale oblike prijevoza.

Temeljem navedenih prednosti željeznice koje su se iskazale pogotovo u pandemiji, njemački ministar prometa Scheuer želi obnoviti Trans-Europ-Express pod modernom oznakom 2.0. Vrijeme je, rekao je, da se i na ovaj način poveže Europa koja će tako i dalje zajednički rasti. Taj novi Trans-Europ-Express 2.0 morao bi omogućiti putnicima da putuju za najviše 13 sati od Amsterdama do Rima, od Pariza do Varšave, od Berlina do Barcelone… – Tehnologija za to već postoji, ministri prometa potpisat će pismo namjere do kraja njemačkog predsjedanja EU, odnosno do kraja ove godine – rekao je Scheuer. Mreža bi trebala biti uspostavljena do 2025. godine, a njemački ministar predlaže EU da kreira programe za financiranje kako bi željezničkim kompanijama olakšala ulaganja i nabavu.

Komentiranje nije dozvoljeno.