DRUGI WEBINAR O AKTUALNOJ SITUACIJI U KOMUNALNOM SEKTORU: Većina usluga odvija se bez većih smetnji!

Online sastanak je održan 22. travnja 2020. godine te je započeo u 11.00 sati na aplikaciji ZOOM.US

Opća ocjena:

Komunalne usluge uključujući vodoopskrbu i odvodnju, odvoz otpada, rad tržnica i usluge na grobljima odvijaju se u većini poduzeća normalno te bez većih smetnji. Svi zaposlenici koji su zbog prirode posla izloženi rizicima, opremljeni su zaštitnom opremom, a dodatno ih se štiti radom u smjenama komunalnih društava, koliko god i gdje god je to moguće. Naime, velika poduzeća s većim brojem zaposlenih mogu organizirati rad u dva turnusa po 14 dana, a isti se izmjenjuju, dok u manjim tvrtkama to nije moguće, stoga se zaposlenici nastoje maksimalno zaštititi pridržavanjem mjera propisanih od strane Stožera civilne zaštite.

Komunalna poduzeća na području grada Zagreba i Zagrebačke županije imaju dodatnih problema zbog otklanjanja posljedica potresa koji je točno prije mjesec dana pogodio glavni grad. Uslijed potresa je došlo do većih oštećenja komunalne infrastrukture na širem području, poput vodoopskrbne mreže što je podrazumijevalo potrebu brzih i učinkovitih sanacija navedenih šteta, što se i ubrzano rješavalo u proteklom periodu.

 

Naglasci iz diskusije:

Davor Vić, Unikom, Osijek / predsjednik Grupacije održavanja čistoće pri HGK: Komunalne usluge funkcioniraju, primjerice redoviti odvoz otpada nikada nije bio upitan kod naših članica, dok smo odvoz glomaznog otpada uglavnom morali obustaviti. Što se tiče pomoći države i HZZ-a za isplatu plaća i za zadržavanje zaposlenosti, mi kao komunalni sektor vjerojatno nismo prvi na redu jer su druge tvrtke čiji je rad bio obustavljen preko noći odlukom nacionalnog Stožera, u većoj potrebi nego komunalci. Također, treba spomenuti kako je i dio naših članova već sada pogođen utjecajem krize i smanjenjem prihoda.

 

Marko Cindrić, HGK – Sektor za graditeljstvo i komunalno gospodarstvo: HGK nastavlja s koordinacijom aktivnosti unutar komunalnog sektora, prije svega kroz intenzivnu komunikaciju s predsjednicima grupacija, a vezano uz sva otvorena pitanja artikuliraju se stručna mišljenja koja se preko komorskih kanala upućuju prema nadležnim institucijama.

 

Josipa Kovačević, VG Vodoopskrba, Velika Gorica: Kao veći vodoopskrbni sustav koji zapošljava preko 160 radnika relativno normalno odrađujemo sve naše aktivnosti, a zbog situacije s pandemijom zatvorili smo blagajnu te poticali ljude na plaćanje računa putem interneta. Međutim, ipak smo ponovno otvoriti blagajnu zbog starije populacije koja nema znanja ni mogućnosti služiti se internetom te na taj način plaćati račune. Uz otvaranje blagajne uveli smo standardne mjere zaštite te ljudi ulaze pojedinačno, dezinficiraju ruke i slično. Od većih izazova uzrokovanih potresom treba istaknuti veću havariju koju smo zabilježili na magistralnom vodovodu, a sve je odgovarajuće sanirano.

 

Daniela Peris, Grad Karlovac – Upravni odjel za gospodarstvo, poljoprivredu i turizam: Grad Karlovac je još početkom ožujka donio odluku o ublažavanju posljedica izazvanih koronavirusom u koju smo uključili niz mjera. Jedna od najbitnijih mjera vezanih za komunalni sektor uključuje obustavu komunalne naknade za mjesec ožujak za sve poslovne prostore čije je poslovanje zbog pandemije obustavljeno.

 

Sanja Tomić, Stambeno komunalno gospodarstvo, Ogulin: Susrećemo se s nizom novih situacija, primjerice, danas je u Ogulinu tradicionalan sajmeni dan. Mislili smo da će se liberalizacijom mjera moći dozvoliti OPG-ovima da naše građane odgovarajuće opskrbe, budući da je sada vrijeme prodaje presadnica i slično. Zabilježili smo i određena ograničenja, jer se stvaraju gužve kod pojedinih štandova, jer ne možemo u potpunosti kontrolirati korisnike, budući da se korisnici tržnice grupiraju, ne održavaju razmak, tako da smo imali i prijavu. Zvali su nas iz Ministarstva zbog prodavatelja ribe koji je na tržnicu došao kombijem te iz kombija prodavao ribu, a oko kojega se skupilo puno ljudi. Iz tog razloga ćemo slijedeći puta postaviti fizičke pregrade kako se slična situacija ne bi ponovila. Što se tiče odvoza otpada u Ogulinu, sve funkcionira normalno, samo ne ovozimo glomazni otpad, te smo omogućili fizičkim osobama da glomazni otpad sami dopreme na odlagalište.

 

Dragan Sokolović, Smart Cloud: Procjenjujemo kako nam slijedi trajnije fizičko distanciranje, a treba reći da će komunalne tvrtke vrlo vjerojatno i to već uskoro raspolagati smanjenim prihodima, što će se odraziti na poslovanje mnogih tvrtki koje su u opskrbnom lancu komunalnih društava. Treba i pohvaliti neke procese, jer smo u 30 dana napravili velike iskorake u digitalizaciji, a koje nismo bili u stanju riješiti u proteklih 30 godina. Pandemija je ipak pokrenula ozbiljnu digitalizaciju u društvu, a mi smo kao tvrtka u 15 dana razvili aplikaciju STOP KORONA na kojoj je radilo 30 međunarodnih stručnjaka. Svrha aplikacije jest prijava zdravstvenih poteškoća kako bi se smanjila potreba odlaska liječniku opće prakse, dok se istom evidentiraju pojedina žarišta virusa te se na taj način može prevenirati još veća zaraza.

 

Krešo Veble, TCC Danubius: Iz mog praktičnog iskustva mogu potvrditi kako će se još mjesecima i godinama nakon potresa uočavati kritična mjesta i biti će potrebno i dalje predano raditi na sanaciji. Mišljenja sam kako Stožer nije dao dovoljno detaljne upute komunalcima koji se bave vodoopskrbom i odvodnjom, posebice ne u dijelu koji se odnosi na način zaštite djelatnika koji neposredno rade u sustavu odvodnje i otpadnih voda. Također, komunalci bi trebali više komunicirati međusobno, osobito o načinu rada u svojoj tvrtki, te na taj način širiti savjete i pozitivna iskustva vezana za sprječavanje zaraze i rad na siguran način.

 

Nada Šaravanja, Eko Jankovci, Stari Jankovci: Kod nas nije bilo većih promjena, jer je u našoj županiji zabilježen manji broj zaraženih osoba. Odvoz otpada funkcionira i reciklažno dvorište također radi. Veća promjena odnosi se na dimnjačarske usluge. Preporuka Stožera civilne zaštite jest da se ta vrsta usluga do daljnjega obustavi. S obzirom da ne znamo do kada će se ova situacija nastaviti, ne znamo hoćemo li u prvoj polovici godine uspjeti pružiti dimnjačarske usluge. Ostavili smo mogućnost za djelovanje u hitnim slučajevima u kojima dimnjačar po potrebi može interventno izaći na teren.

 

Tarik Kupusović, HEIS Institut za hidotehniku, Sarajevo (Bosna i Hercegovina): Komunalni sustav u BiH funkcionira zadovoljavajuće, skoro bi se moglo reći normalno, a prema intenzitetu jutarnjeg prometa ne bi se moglo uočiti kako postoje stroge mjere. Vodovodi trenutno provode dodatno kloriranje vode, budući da se smatra da povećana koncentracija klora smanjuje mogućnost zaraze, a većina gradova u BiH nema tretman otpadnih voda. Bilo bi odlično kada bi i komunalni sektor u BiH organizirao sličan webinar, jer danas postoji široka mogućnost pristupa internetu te bi ovakav online pristup u komunikaciji svakako bio koristan.

 

Zaključak:

 

– Pozdravljaju se nove mjere koje će olakšati poslovanje svih gospodarskih subjekata,

– Rješavanje zdravstvene krize ne znači i rješavanje gospodarskih izazova jer izgledno je kako slijedi ekonomska kriza s neizvjesnim posljedicama,

– I dalje treba raditi na donošenju mjera koje će olakšati financijske pozicije i reprogramiranje postojećih obveza komunalnih društava

– Potrebno je provjeriti s Hrvatskim zavodom za zapošljavanje kakva je budućnost potpora za javne radove, budući da iste u ovom dijelu godine koristi velik dio komunalnih društava.

 

SLJEDEĆI WEBINAR:

Održat će se u srijedu 29. travnja s početkom u 13.00 sati, a svi zainteresirani trebaju se registrirati na online platformi ZOOM.US

Link za sastanak je: https://us02web.zoom.us/j/81111645468?pwd=T0wzWk1wSDl0a0t0T2p5VXEvb2pUdz09

Meeting ID: 811 1164 5468

Password: 572249

Komentiranje nije dozvoljeno.