ZAŠTO HRVATSKA NE POTIČE JAVNI PRIJEVOZ?: Zelena akcija predlaže mjesečne pokaze od 70 kuna

„Država treba subvencionirati javni prijevoz i znatno sniziti cijene mjesečnih karata u cijeloj Hrvatskoj, kao nužan odgovor na aktualnu energetsku i financijsku krizu“, glavna je poruka današnje akcije koju je povodom Europskog tjedna mobilnosti i Dana bez automobila organizirala Zelena akcija ispred Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

“Na taj se način ljudima može omogućiti mobilnost po pristupačnim cijenama, a kao alternativa korištenju automobila. Ali, toga među mjerama Vlade RH nema”, izjavio je Bernard Ivčić iz Zelene akcije.

Foto: Zelena akcija

Članovi su istaknuli transparent s natpisom „Subvencionirajte javni prijevoz, a ne dim automobila“, ukazujući kako su gotovo sve vladine mjere vezane uz promet primarno usmjerene na vozače automobila, dok je javni prijevoz zanemaren. Poručili su kako je potrebno uvesti mjesečne karte od 70 kuna za neograničeno korištenje svih vrsta javnog prijevoza na razini županija, odnosno sličan model kakav je uveden u Njemačkoj ovog ljeta. “Ministar Butković je prije dva mjeseca javno govorio kako Vlada o tome razmišlja, ali dosad nije napravila ništa“, dodao je Ivčić. Naglasio je kako, osim Njemačke, brojne druge države uvode financijske mjere za poticanje javnog prijevoza kao reakciju na poskupljenje energenata i inflaciju.

Tako je Španjolska uvela potpuno besplatno putovanje na prigradskim, ali i regionalnim linijama državne željezničke tvrtke. Irska je utjecala na snižavanje cijene svih vrsta javnog prijevoza u prosjeku za 20 posto. Italija jednokratno dijeli vaučere od 60 eura za korištenje javnog prijevoza svima koji imaju godišnji prihod ispod 35.000 eura. Finska od Nove godine ukida PDV na karte za javni prijevoz itd.

“Hrvatska, nažalost, zanemaruje taj vrlo važan aspekt pomoći građanima suočenima s inflacijom i energetskom krizom”, rekao je Ivčić te dodao: “Subvencija javnog prijevoza imala bi dva pozitivna rezultata. Ljudi bi manje koristili automobile, što bi imalo pozitivan utjecaj na okoliš, a uz to bi se povećala mobilnost socijalno ugroženim skupinama.”

Komentiranje nije dozvoljeno.