BUDUĆNOST JAVNOG PRIJEVOZA: Tko može do 2030. uvesti električna vozila?

Čist zrak, manje buke i javni gradski prijevoz koji ne zagađuje – neizbježna je misija vodećih svjetskih gradova u idućih deset godina. Želeći izbjeći zagađenje zraka ispušnim plinovima i druge posljedice po ljudsko zdravlje, 40 vodećih svjetskih gradova potpisalo je deklaraciju pod nazivom C40, s kojom su se obavezali u najkraćem roku zamijeniti autobuse koji proizvode štetne plinove vozilima koja su prihvatljiva za okoliš i građane.

Nema sumnje kako je deklaracija shvaćena ozbiljno, što pokazuju podaci europskih gradova koji ekspresno uvode električne autobuse u javni prijevoz. Talijanski grad Milano planira postati jedan od prvih u Europi koji će cjelokupan javni prijevoz obavljati vozilima na električni pogon i to do 2030. godine. Na sličnom putu je i danski Kopenhagen,  gdje od 2017. godine na najprometnijoj gradskoj autobusnoj ruti već prometuju vozila na bioplin. U planu je i otvaranje dviju novih autobusnih linija, s vozilima na električni pogon koji bi, prema izračunima, donijeli uštedu od oko 17.865 tona CO2 i 38,8 tona dušičnih oksida godišnje.

U kineskim gradovima već je u pogonu preko 385.000 električnih autobusa. Inicijative za „zeleniji“ gradski prijevoz provode se i u Hrvatskoj, mnogi gradovi već posjeduju vozila na prirodni plin, no za sada nije bilo ozbiljnijih najava za uvođenje električnih autobusa.

Komentiranje nije dozvoljeno.