Viziju recikliranja u EU očito ne dijele svi tržišni dionici, no Strategija predviđa kako sva plastična ambalaža koja se stavlja na tržište mora biti ponovno iskoristiva ili se mora reciklirati, s jasnim ciljem da se više od 50% plastičnog otpada proizvedenog u EU mora reciklirati.
EU želi ići i dalje, jer postoje jasni planovi za donošenje zakonske regulative koja će ograničiti uporabu plastike i posebno mikroplastike za jednokratnu uporabu. Strategija je za sada vizija a ne propis, iako se očekuje brza zabrana korištenja plastičnog pribora za jelo, tanjura i slamki, kao i posuda za hranu od ekspandiranog polistirena te proizvodi izrađeni od nekih vrsta razgradive plastike.
Velike medijske rasprave u vodećim zemljama EU-a vode se o posljedicama ovakvih akcija, s okolišnih, ali i s poslovnih stajališta, nužno potencirajući mogući utjecaj na proizvodnju plastike i uporabu aditiva koji se koriste u plastičnim materijalima. Neki predstavnici industrije opisuju anti-plastika kampanju kao javni “rat protiv svih vrsta plastike”. Drugi hvale ambicije EU oko plastike. Tijekom prošle godine pokrenut je niz industrijskih inicijativa, uključujući one Svjetskog vijeća za plastiku i Saveza za prestanak plastičnog otpada (AEPW) koji je osigurao 1,5 mlrd USD za rješavanje problema plastičnog otpada.
Najveća svjetska kemijska tvrtka BASF navodi kako podržava mjere koje se bave glavnim uzrocima zagađenja plastikom, uključujući zabranu odlaganja na odlagališta te ističe kako oni već provode odgovarajuće upravljanje otpadom širom svijeta i podižu svijest o odgovarajućem ponašanju s otpadom.
Mnogi europski proizvođači plastike obvezali su se da će reciklirati ili oporabiti svu plastičnu ambalažu do 2040. Njih deklarativno slijede i velike tvrtke-korisnici, poput satelitske televizije Sky, koja će ukloniti sve plastične mase za jednokratnu uporabu iz svog poslovanja, proizvoda i opskrbnog lanca do 2020. godine. Odgovoran pristup zauzeo je i Nestle, koji je identificirao brojne plastične materijale koje ubuduće neće koristiti u ambalaži proizvoda, jer ističu kako ih je teško reciklirati. Slično razmišljaju i druge multinacionalne tvrtke: Amcor, Ecover, Evian, L’Oréal, Mars, M&S, PepsiCo, Coca-Cola, Unilever, Walmart te Werner & Mertz s istaknutom obvezom kako će sva njihova plastična ambalaža biti potpuno ponovno upotrebljiva, reciklirana ili kompostirana. Je li to samo društveno odgovorna mainstream deklaracija ili se radi o predanim ciljevima velikih tvrtki, vidjet će se ubrzo.