Prema podacima Austrijskog zavoda za statistiku 2019. godine javnim se prijevozom barem povremeno služilo 4,84 milijuna ljudi starijih od 15 godina, od toga 2,14 milijuna njih svakodnevno ili nekoliko puta tjedno. Aktualna analiza austrijskog autokluba VCÖ pokazuje da postoje velike razlike na razini Austrije kad je riječ o korištenju javnog prijevoza. Tako se u Beču čak 93 posto građana starijih od 15 godina barem povremeno vozi sredstvima javnog prijevoza, dok taj broj u austrijskoj saveznoj zemlji Vorarlberg iznosi 74 posto. Na začelju se nalaze Koruška s 46 posto i Gradišće s 40 posto.
No, ti bi postoci uskoro mogli porasti jer je Austrija prošli tjedan uvela jedinstvenu godišnju kartu za javni prijevoz koja vrijedi diljem zemlje. Stoji 1.095 eura, što znači da se građani mogu voziti svim sredstvima javnog prijevoza za tri eura dnevno. Uvođenjem ove karte građane se nastoji potaknuti da umjesto osobnih automobila koriste javni prijevoz, a time bi mogli i smanjiti troškove prijevoza s obzirom na porast cijena goriva.
Smatra se da bi ova ponuda mogla privući i brojne Bečane. Naime, čak 47 posto bečkih kućanstava ne posjeduje osobni automobil. Velik dio stanovnika koji imaju automobil i inače se često služe sredstvima javnog prijevoza, čak i kad putuju izvan Beča. Drugi gradovi poput Linza, Salzburga i Innsbrucka lako su dostupni vlakom iz austrijske metropole.
Stručnjaci iz austrijskog autokluba naglašavaju da je sada potrebno proširiti mrežu autobusa i vlakova te uvesti više linija diljem Austrije, osobito između prigradskih naselja i gradova kako bi se navelo više građana na korištenje ekološki prihvatljivijih prijevoznih sredstava čime bi se smanjio automobilski promet.