Grad Ludbreg u suradnji sa susjednim općinama odradio je predradnje za prijavu projekta kojim se želi revolucionirati javni prijevoz. Cilj je spojiti vlak i autobus u jednu cjelinu i da oni građani koji koriste takav oblik prijevoza s jednom kupljenom kartom riješe plaćanje svog cjelokupnog putovanja. U planu je nabavka i novih autobusa, kao i izgradnja novih željezničkih postaja da se dodatno aktiviraju dvije skupine stanovnika koje zbog nepostojanja sustava javnog prijevoza pate od manjka mobilnosti.
„Projekt je to o kojem već dugo pričamo i sad su gotove sve predradnje za prijavu projekta na neki od natječaja. Kad smo probali razgovarati sa susjednim općinama koji bi nam bio najvažniji zajednički projekt došli smo do zaključka da bi to bio projekt javnog prijevoza. Poklopilo se to taman sa željom Grada Ludbrega da pokuša napraviti mali prijevozni sustav. Tako smo se odlučili zajedno sa susjednim općinama baviti ovim problemom, našli smo projektante, izradili sve one studije koje sustav zahtjeva od nas, napravili smo istovremeno i plan linija koje bi mogle povezati cijelu bivšu općinu Ludbreg, izračunali vozne redove, predvidjeli sve situacije i sve to integrirali sa željezničkim prijevozom“, kazao je gradonačelnik Dubravko Bilić.
„Imali smo završnu prezentaciju onoga kako bismo htjeli da to izgleda. Predstavljeni su električni autobusi kapaciteta do 50 ljudi koji bi mogli cirkulirati po našem području i negdje u prosincu, prije Božića ćemo u Ludbregu probno predstaviti autobus koji će proći svih pet linija koje su predviđene ovim projektom. Želja nam je da pokažemo našim građanima ideju koju smo razvili i koju smo spremni implementirati čim se pojavi neki od natječaja. Ono što je zanimljivo iz te naše studije je da taj naš javni prijevoz funkcionira od ranoga jutra, dakle od 4:30 ujutro pa do ponoći, za punu funkcionalnost trebalo bi nam deset autobusa kako bismo kroz te linije povezali sva naselja bivše općine Ludbreg u jednu smislenu cjelinu“, objasnio je Bilić i nadodao kako je javni prijevoz na sjeveru zemlje gotovo uništen.
„Danas nažalost ne možete doći iz Malog Bukovca do Ludbrega, možda jednom dnevno, a i to zahvaljujući prijevozu nužnom za školu. Dvije skupine naše populacije potpuno su zarobljene, odnosno ovisne o djeci, roditeljima, nekome da ih stalno prevozi. To su učenici koji imaju svoje sadržaje i nakon nastave, a na koje ne mogu doći jer nemaju prijevoz. Druga skupina su umirovljenici koji nisu u mogućnosti putovati, družiti se, obavljati zdravstvene, kulturne, socijalne ili druge potrebe zato jer stalno moraju čekati nekoga da ih nekamo preveze. Izračunali smo zapravo da bi taj javni prijevoz koristilo minimalno 500 ljudi dnevno s tim da računamo da u cijelu tu priču nismo ubrojili učenike osnovnih škola i nismo mogli računati u punom obimu na gospodarstvo i industriju jer ne znamo kako će se stvari odvijati“, objašnjava Bilić.
“Nadam se da ćemo valjda uspjeti otvoriti vrata natječaja koji će se vrlo brzo objaviti. Činjenica je da već danas u Europi u gradovima živi više od 70 posto stanovništva, da u urbanim središtima koja imaju dobar promet taj broj je puno manji zato što ljudi mogu ostati u svojim ruralnim krajevima i bez nekog velikog problema javnim prijevozom dosegnuti do standarda kojega imaju i stanovnici koji žive u centru grada. To je ono za što se mi borimo, da naš ruralni prostor preživi, da nam ljudi iz Dubovice ne moraju kupovati stan u Ludbregu ili Varaždinu kako bi imali standard kao ljudi koji u tim gradovima žive već da kroz javni prijevoz mogu jednako u tome uživati. Ne bih volio da nam se dogodi priča kao ono s dječjim vrtićima koji su izgrađeni u ruralnim krajevima puno prekasno i sad u njima nažalost nema tko boraviti zato jer smo kao država zakasnili i nismo se pobrinuli o našim ljudima kad je trebalo. Specifičnost ovoga dijela je da je to ruralni i industrijski kraj i tu činjenicu treba prihvatiti i podržati ju“, zaključuje ludbreški gradonačelnik.